tisdag 17 juli 2012

Uuuuuh

Precis i detta ögonblicket lider jag av ett helvetiskt sockersug! Har haft på skorna två gånger redan, redo att rusa iväg till närmaste affär för att få suget stillat, men lyckats hålla mig. Gjorde lunch istället, grekisk sallad och broilerbiffar, men hjälpte inte det minsta. Nu är det 45 minuter innan jag ska vara på jobbet, och så fort jag skrivit färdigt det här går jag dit. För där har jag inga möjligheter att köpa godis under de kommande 8 timmarna, kantinen finns ju visserligen men tar inte med några pengar. Vad som händer ikväll vet jag inte, om jag lyckas hålla mig från Makuuni, men bara jag klarar den här timmen först. Usch och fy att man låter något få sån kontroll över en. Det är ju "bara" ett sug.

(det som utlöste suget, tror jag, var boken sockerbomben, att läsa om sug efter sött fick mig att VILJA HA CHOKLAD, NU. nej den boken ska undvikas nu åtminstone en tid framöver, hur goda råd den än ger. undrar om jag är den enda som skapar mig ett sug genom att läsa en bok som ska hjälpa en stå emot?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar